דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרצאות לארגון - כך תעבירו מסר ברור 

מאת    [ 22/02/2009 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 3284 פעמים ]

הרצאות הופכות להיות חלק אינטגראלי מהתרבות הארגונית של החברה המודרנית והתעשייתית. היתרון של הרצאות בארגון הוא ברור, העובדים מקבלים מסר ברור שהארגון מוכן להשקיע בהם מאמצים רבים בכדי לקדם אותם ברמה מקצועית ואישית.
קצב הגדילה של הזמנת הרצאות לארגונים הולך וגדל עם השנים וארגונים רבים מבינים את היתרונות הרבים שיש בהזמנת מרצים להעביר מסר ולהעלות לסדר היום נושאים חדשים.
באירועים שונים, הרמת כוסית, סגירת חוזה או יציאה ממשבר, מנהלים רבים מוצאים לנכון להזמין הרצאות העשרה התורמות לגיבוש הצוות וחשוב מכך: העברת רעיונות ופיתוח היצירתיות בארגון. הזמנת המרצה המקצועי לאירוע שכזה משדרגת אותו מיד והופכת אותו לערב מהנה לעובדים ולמנהלים.
מרצה חיצוני לארגון זוכה לקשב רב יותר מאשר מרצה מוכר מתוך הארגון, ובעיקר כאשר מדובר בפיגורה מוכרת כמו מיכל דליות - כוכבת סופר נני, יורם יובל וכו'.
לפני שמזמינים מרצה יש לזכור כמה דברים:
1. חשוב לדעת מי קהל היעד, מה גודל הקבוצה ומה נושא ההרצאה. לא כל מרצה מתאים לכל קבוצה ולכל נושא ויש להתאים את הדברים הללו מראש.
הגדרה טובה של קהל היעד יעזור לנו לבחור מרצה מתאים שיוכל להעביר את התכנים המתאימים ולעניין את הקהל שלנו.
2. מטרות - בכדי שההרצאה תשיג את היעד שלה ולא תפספס את המטרות אנו צריכים לשבת ולחשוב בדיוק מה אנו מעוניינים להשיג מההרצאה. המטרות יכולות להיות שונות ומשונות כגון, העלאת נושא לדיון הציבורי בארגון, הגברת המוטיבציה לאחר יציאה ממשבר, הגברת הגיבוש הארגוני, הקניית ידע חדש לארגון וכו'. עדיף לארגן רשימה מוכנה של כל היעדים שאנו מעוניינים להשיג בהרצאה ולדרג אותם בחשיבותם מ1 עד 10. כך אנו נוכל לדעת מהם המטרות העיקריות שלנו ומהם המשניות. חשוב לזכור להציב מטרות שקל למדוד אותם אחר כך, הגברת המוטיבציה - מה זה אומר בפועל? וכו'.
3. כסף - לאחר שזיהנו את קהל הידע, תחומי העניין והגדרנו את המטרות אנו צריכים לעמוד על התקציב שלנו, בכדי לדעת כמה כסף יש לנו להזמנת המרצה. חשוב לזכור שהחישוב הכללי של התקציב צריך לכלול בתוכו גם את העלויות הנלוות - שכירת אולם (במידת הצורך) כיבוד ושתייה, מונית למרצה ועוד.
4. בחירת המרצה - לאחר שקבענו מיהו קהל היעד שלנו, הגדרנו את המטרות הראשיות והמשניות של ההרצאה והקצבנו תקציב להרצאה, נותר לנו רק לבחור את המרצה שיענה על כל הדגשים הללו. ישנם מרצים רבים בשוק, חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות. כדאי לפנות לסוכנויות מרצים בעלי ניסיון בכדי לקבל חוות דעת ובכדי שיתאימו לנו את המרצה המתאים ביותר העומד במטרות וביעדים שלנו.
לאחר ההרצאה חשוב וכדאי לקבל פידבק מהקהל, אל תסתפקו בהעברת פתקים או משוב בלבד, למרות שגם לכך יש חשיבות. הסתובבו בין הקהל, תדברו עם אנשים לפני ואחרי ההרצאה ותראו מה הלך הרוחות ומה הם תחושות האנשים.
האם פספסתם משהו? האם הצלחתם למלא את המטרות הראשונות? מה עם המטרות המשניות שלכם?
במידה ולא, תצרו לכם דו"ח מסודר, נסו לחשוב מדוע לא הצלחתם למלא את היעדים השונים. האם ההרצאה הייתה בסדר, האם המרצה היה מתאים, אולי פשוט הגדרת המטרות לא הייתה ברורה מספיק.
כך תוכלו להשתפר לקראת ההרצאה הבאה בארגון שלכם!



למידע נוסף על הרצאות ולהזמנת מרצים מקצועיים כמו כוכבת הסידרה סופר נני, יורם יובל ועוד, ניתן לגלוש לאתר מרכז המרצים לישראל, .



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב